اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم.
بخش پانزدهم: حضرت عیسی ع
پیش گفتار:
در بخش های اخیر، مرتبط با رسالت حضرت موسی ع به عنوان سومین پیامبر اولواالعزم الاهی و نیز برادرش هارون ع در قبال فرعون، هامان و قارون و قوم فرعون از یک سو؛ و قوم خویش یعنی بنی اسراییل از سوی دیگر پس از رهایی از چنگال فرعون و قومش و ستمگریهای آنان، و اینکه به موسی ع در طی رسالتش کتاب تورات داده شد؛ مطالبی بر اساس آیات کریمه ی الاهی قرآن کریم گذشت. و همچنین به شرح رسالت رسولان پس از او بر بنی اسراییل همچون داوود و سلیمان و ایوب و زکریا و یحیی ع، آن هم باز بر اساس آیات قرآن کریم پرداخته و به فضایل الاهی بر آنان مواردی ذکر و افزوده شد که همه ی این رسولان بر پایه ی کلام مقدس الاهی که بدان ایمان داریم؛ از آل ابراهیم ع بودند[1].
در ادامه اینکه باز از یک سو دانسته شد که " علّو " و " فساد " روی زمین از هر نوعش که باشد؛ " زور " ، " زر " ، تزویر " و یا " استکبار " و خود بزرگ بینی، یا " عهد شکنی" و " فحشا " یا " شریک قرار دادن برای خداوند یکتا "و ...؛ سرانجام خوب و خوشی برای عاملین به آن پس از آمدن رسولان و آیات و هدایت الاهی در دنیا ندارد و آخرت آن را هم فقط خداوند یگانه بدان داناست. و از سوی دیگر هم دانسته شد که فضل و رحمت الاهی بر بندگانش گسترده است و رحمت و فضل او به هر یک از بندگانش که به صورت خاص تعلق گیرد، آن مومن بر دیگران به برتری می رسد که لازم است به خاطر این فضل و نعمت الاهی بر خودش؛ شکر او را به جا آورد و مردم را به راه او که یگانه است بخواند و ... باز برابر آیات الاهی و مرتبط با داستانهای اصحاب کهف و ذوالقرنین دانسته شد که رحمت خاص الاهی بر کسانی که بر اساس خردمندی به او ایمان آورند و ضمن انجام کارهای شایسته ، در راه او گام بردارند؛ از فضل گسترده و بیکرانش نیز تعلق می گیرد. و تمام اینها از آیات الاهی است که باید مومن بدان بود. شنید و فرمان برد و پیروی آن را کرد و در یک کلام؛ از مومنین و کنندگان کارهای شایسته و پرهیزگاران بود و در این راه از حضرتش یاری خواست و سرانجام خوب. ان شاءالله.
هم اکنون پس از این گزیده، قصد بر این است تا ان شاءالله در این بخش به شرح رسالت چهارمین پیامبر اولواالعزم الاهی که برای هدایت بنی اسراییل با تولدی خاص بر انگیخته شد پرداخته شود، که او همانا حضرت عیسی ع و البته از آل عمران[2] است که در این باره باز بر اساس آیات الاهی طرح بحث و به یاری حضرتش نتیجه گیری خواهد شد.
اما آنچه لازم به یادآوری است اینکه از آنجا که مقدمه ی برانگیخته شدن این رسول بزرگ الاهی ، در برگزیده شدن مادرش مریم س؛ آن هم به اراده ی خداوندی پیش از او است؛ پس طی گفتاری جداگانه نیز به این مهم پرداخته خواهد شد. ان شاءالله. در واقع این امری گریز ناپذیر است چرا که همانگونه که در مباحث پیش رو بدان ان شاءالله بر اساس آیات خداوندی مسطور در قرآن کریم اشاره خواهد شد؛ حضرت مریم س نیز برگزیده ی خداوند بوده است.
[1] - آیه ی 33 و 34 سوره ی آل عمران .
[2] - آیه ی 33 و 34سوره ی آل عمران .« إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ (33) ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (34) ».