سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 31824
کل یادداشتها ها : 154
خبر مایه


4 )إِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلى وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلا وَإِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالإنْجِیلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ بِإِذْنِی فَتَنْفُخُ فِیهَا فَتَکُونُ طَیْرًا بِإِذْنِی وَتُبْرِئُ الأکْمَهَ وَالأبْرَصَ بِإِذْنِی وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتَى بِإِذْنِی وَإِذْ کَفَفْتُ بَنِی إِسْرَائِیلَ عَنْکَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلا سِحْرٌ مُبِینٌ (110 مائده) .

   این آیه ی کریمه می رساند که خداوند یکتا به حضرت عیسی ع گفته تا یادآور نعمتش بر او و مادرش بواسطه ی آنچه که به آنان از فضل و رحمتش داده شده است، باشد. به عبارتی یعنی اینکه آن دو هر چه داشتند از فضل و رحمت خاص الاهی برایشان بوده است تا هم آن دو و هم دیگران با این آیات و نعمات از مومنین شوند و باشند، که همانا او بر هر کاری دانا و بینا و تواناست و صد البته که این تنها او است که به همه چیز دانا و توانا و بیناست و نه کسی جز او؛ اینکه چه کسانی پیرو راستین فرستادگانش و گروندگان به آیاتش و ... بوده اند جان سحن اینکه فقط این او یعنی " الله " است که دانای به نهان هاست و نه کسی جز او: «یَوْمَ یَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَیَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لا عِلْمَ لَنَا إِنَّکَ أَنْتَ عَلامُ الْغُیُوبِ (109 مائده)».

5 ) «وَمَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِی أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ مِنْ رُوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِکَلِمَاتِ رَبِّهَا وَکُتُبِهِ وَکَانَتْ مِنَ الْقَانِتِینَ  (12تحریم)».

   برابر این آیه ی کریمه، مریم س از سوی خداوند یکتا برای مومنین مثل زده شده تا ؛ نخست اینکه بدانند او دختر عمران بوده است که با اجابت دعای همسر عمران ع و یا مادر مریم که در آیه های 35-37 آل عمران آمده، مشارالیها بدانان داده شده و دوم اینکه باید در پاکیزگی خود که نعمتی از سوی خداوند است بکوشند و راه بغی و فساد و فحشا را نپویند و از سوی دیگر ضمن ایمان به خدا و کتابها و آیات و رسولانش و روز رستاخیز و ... هر آنچه که او بدان دستور داده است؛ از فرمانبرداران اوامر الاهی و در واقع از اهل طاعت باشند تا هدایت شده و به رستگاری رسند و از فضل و رحمت بیش از پیش خداوندی در دو سرا بهره مند شوند که همانا فساد و تباهکاری، تبعات دو سرایی خود را برای انجام دهندگان آن در پی خواهد داشت. والله اعلم.

6 )ذَلِکَ نَتْلُوهُ عَلیْکَ مِنَ الآیَاتِ وَالذِّکْرِ الْحَکِیمِ (58) إِنَّ مَثَلَ عِیسَى عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ (59 آل عمران).

   که این آیات کریمه به مثال آفرینش عیسی ع اشاره دارد که همانند آفرینش آدم از خاک بود که خداوند یکتا اراده کرد و گفت باش پس هستی یافت.

     نتیجه اینکه انجام تمام امور خارق العاده نیز از اراده و توان خداوند یکتا نشات می گیرد؛ امری که باید از مومنین به آن بود و در واقع بدان ایمان داریم. چرا که امور خارق العاده نشانه هایی از سوی خداوند یکتاست تا بیش از پیش باعث شود که بندگان او با اندیشه و خردورزی در آن؛ به حضرتش و رسولانش و ... ایمان آورند و بدانند که در سرای دیگر باید پاسخگوی اعمال خود باشند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ